(+34) 938 834 128
Visita el CTR, el dipòsit controlat i la planta de triatge i aprèn amb els nostres programes escolars
Visites guiades a les instal·lacions i activitats didàctiques
Visites escolars i programes educatius a l’abocador o dipòsit controlat d’Orís i a la planta de triatge de multiprodcute d’Osona
Crèdits
La idea original i el contingut pedagògic d’aquest WebQuest han estat elaborats per viladraueducacio.com, i el disseny, per badabadoc, per fer de material de suport a les visites a la planta de triatge del Consorci per a la gestió de residus urbans d’Osona.

Aquest recurs didàctic ha estat finançat per Ecoembes (Ecoembalajes España, SA).

Està dirigida als alumnes d’educació secundària de la comarca d’Osona.

Aquesta plantilla es basa en l’adaptació i traducció a l’espanyol feta per Isabel Pérez Torres , basada  en la plantilla original descarregada de laWebQuest Page , amb el permís de Bernie Dodge .

Correcció: Siscu Ruiz i Rocio Villegas
Els recursos, els productes i el seu cicle de vida

Abans de començar el treball d’investigació, us heu d’agrupar de cinc en cinc, de manera que cada grup formarà una comissió d’experts. Un cop tingueu els grups fets, aneu seguint els passos que us plantegem:

Molts del problemes ambientals provenen del malbaratament de recursos, del trencament del seu cicle de vida i de la no integració al medi.

Llegiu, penseu i converseu en grup :

  • - Què en sabem, de les conseqüències de no reciclar els envasos? Per començar, completeu el quadre 1 i guardeu-lo per continuar-hi treballant després.
    atencio
    Podeu ampliar
 els coneixements sobre el tema aca.wikipedia.org i www.residuonvas.cat
  • - Compareu el que heu escrit en el quadre amb la informació que heu llegit i decidiu entre tots si cal canviar-ne alguna cosa. Completeu el quadre 2 del document treballat abans de llegir els articles.
Assegureu-vos que tots heu entès el tema general abans de continuar. Ara hem de prendre el rol que tenim assignat. Avançar al Pas 2.
Llegiu el vostre rol per saber de què tracten les vostres feines. Cada expert seguirà només les instruccions que corresponguin al seu rol. Això inclou explorar textos, contestar preguntes i resumir informació important.

Hi ha 5 rols.
Un representant de:
Govern Municipal
Associació ambientalista. Entitat de custòdia
Gran superfície comercial
Metge epidemiòleg
Fàbrica d’envasos de plàstic

Per a la bona realització d’aquest segon pas, cada un de vosaltres treballarà individualment amb un ordinador per documentar-se i recopilar tota la informació que necessiti sobre dues qüestions:
• La gestió de residus, sobretot en la fracció multiproducte, que es duu a terme a la nostra comarca
• L’ús que es fa de cada un dels productes triats com a matèries primeres de nous productes.

Llegiu atentament la documentació que es troba adjunta segons el rol que us hagi tocat a cada persona del grup. És molt important que us poseu en el paper del personatge d’expert que us ha tocat, per tal que la vostra investigació sigui el més real possible.

Abans de tornar-vos a reunir amb les vostres comissions d’experts, heu de parlar amb els companys que tenen el vostre mateix rol i elaborar un informe escrit seguint la pauta que us proposem. 

Grup 1 Tots els representants d’ajuntaments.
Grup 2 Tots els representants de les associacions ambientalistes.

Grup 3 Tots els comercials de les grans superfícies.

Grup 4 Tots els metges.

Grup 5 Tots els fabricants d’envasos de plàstic.
BENVINGUTS A LA REUNIÓ DEL COMITÈ D’EXPERTS !
Com sabeu, el principal objectiu del comitè és elaborar una proposta per trobar la millor manera per prevenir la contaminació i millorar la salut de les persones i la del planeta.


 Torneu a reunir-vos amb el grup original i, ara que ja teniu les idees ben estructurades, expliqueu als companys de comitè les conclusions a què  heu arribat. En aquest moment, com a comitè ja teniu totes les eines per arribar a un acord.

Temes que cal discutir:

- Com s’explica i es fa arribar el problema de la tria dels residus a la ciutadania?

- Són els ajuntaments els principals responsables de la gestió de residus?

- Quines responsabilitats té el veïnat? Pot tenir la solució del problema?

- S’han d’establir lleis i normes? Qui les ha de fer complir?

- Què es pot fer amb els grans productors?

ARA CAL QUE TREBALLEU PER FER UNA BONA DIVULGACIÓ DEL TREBALL D’INVESTIGACIÓ!!

FEU LA CAMPANYA DE DIVULGACIÓ → CREEU EL TRÍPTIC!
Ordeneu bé les idees, prioritzeu els missatges i no oblideu els recursos gràfics (imatges, esquemes, gràfics, etc.)